7 maj, FAIR PLAY CUP

Ett laddat gäng från Källskolan möter mig på Kungsängen station. Nu ska det spelas fotboll! Tillsammans åker vi till Sollentunavallen. Hela tiden stiger adrenalinet och man blir bara mer och mer taggad att mala in en boll i ett mål. Vi börjar med uppvärmning, sedan en samling, efter det var det dags. Mikaelskolan tjejer vs Källskolans brudar. Min första match på nästan tre år. Jag började som mitt vilket var roligt. me nsen gick jag ner på back som jag upptäckte var ännu roligare. jag läste av deras spel och kunde hela tiden vara först på bollen. Eller hinna ta den från en chockad mikaelskoletjej och bara skjuta allt vad jag kan upp mot mål. Ingen kom förbi oss backar. Det var så himla kul. Och de längre upp spelade också jättebra. men mikaelskolan var väldigt grötiga och det blev mycket förvirring. Men vi hade hela tiden övertaget. Vi vann iaf med 1-0, Mimmi gjorde det snygga målet.
Nästa matckh stog jag i mål. Fick knappt röra bollen, så duktiga är mina medspelare. Vi vann den matchen med 4-0. Nästa match var svårare. Etter matchen då jag lyckades bra som back var det inget tal var jag skulle placeras. Jag fick jobba ganska hårt. Södermalmsskolan var duktiga. Men de kom inte förbi försvaret under hela första halvleken. I andra halvlek hade de hela tiden en spelare som beffann sig hos oss trots att det mesta spelet var längre upp. Den spelaren förvirrade och det blev svårare att stoppa bollar när de hela tiden kunde till passa till den som stog hos oss. Det blev tufft men aldrig riktigt svårt. Vi höll nollan. Trors att jag gjorde hands två gånger (skam, skam, det var hemskT) i straffområdet. Men ingen straff gick in. Piiiiiiuuuufh, målvakten Helen är min hjälte!!!!!

Jag hade en helt otrolig dag och jag trivdes så bra med att spela. Jag är en fotbollspelare, så är det bara. Jag är inte utmärkande duktig men när jag spelar känner jag att det här är jag. Så nu ska jag bara hitta något lag och då springer jag snart på plan igen :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0