Sommarlov i korta drag

Sommarlovet går sin ljuva gång och jag bara totalnjuter. Hade en fantastisk underbar älskad semester på hytta även i år. Ingen har sötare och underbarare kusiner än mig! Iver, Jacob och Emmi is the shit! Vi har hatt de så koselig (mysigt, trevligt). Vi har verkligen hytta i ett paradis. Vi hade fint väder i år också och vattnet var lågt så stränderna var stora. Jag hoppade från ett berg på 14 meter rakt ner i vattnet! Böj er för härskarinnan! Det var första gången och det var en sån fantastisk känsla. Ska göras om nästa år. Magnus och Emelie (de fyra månader gamla turtulduvorna) hoppade också. Magnus (min bror) är värsta friluftsmänniskan och drog med mamma, pappa, Greg, Emelie och mig på en fjelltur. Maria stukade tyvärr foten så hon kunde inte vara med. Fjellturen var ändå ytterst trevlig och spännande. Nästa år vill jag gå på fler. Har nästan blivit lika tagen som Magnus. jaja, nog om semstern, skulle jag berätta hälften av allt som hände och allt revligt vi hade skulle jag nog få sitta här reste nav dan.

Innan den där ljuva semstern sov jag hos Charlotte i fyra dagar. Det var kul nästan hela tiden, men vi sov inte så mycket så jag blev sådär grinig som jag kan bli om jag är trött och inte får sova hemma. Men Charlotte var glad och uppåt hela tiden så jag hade ändå rätt trevligt. Florian, Wiktor och Dennis kom dit ibland också. Det var ganska kul.
När jag bott hos charlotte åkte jag till Florians landställe. Det var väldans kul. Vi firade midsommar, badade mitt i natten, såg på Ondskan (blllääoooh, ska aldrig se den filmen igen. Den var bra men så himla hemsk, tyckte så synd om alla och hatade alla andra). En vänfamilj till Alverbäcks kom dit också, de var jättetrevliga och hade jättegulliga ungar.

När jag kom hem från hytta åkte Florian, Elisabeth, Charlotte, Josef och jag på cykelsemster. Världens mys!! Älskar att cykla på massa småvägar genom hästhagar medan solen skiner och fåglarna kvittrar.

Igår åkte Florian, Philip (hans lillebror), Sheila(hans mamma), min mamma och jag till Skansen vid halv ett. Inte för att gå på skanske, o nej, fy pöshkan va tråkigt, nej för att va med på Allsång på Skansken. Det var upptaget närmast stängslet där man står så vi satte oss mitt bland de tråkiga bänksittarna. Där höll vi plats till oss själva + Elisabeth och Johanna som kom runt sju. Vi hade så kul!!! Innan det börja satt Elisabeth, Johanna, Florian och jag och sjöng allsånger för hela skansken. haha, vad alla tråkiga svenska glodde. "Va? kan man sjunga fast inga andra sjunger? Men hjälp, vilka konstiga människor!" tänkte de helt säkert där de satt stela som stål och följde jantelagen med hela sitt hjärta. Men vi hade roligt! Riktigt roligt. Inte brydde vi oss om nån tyckte att vi stack ut för mycket. Sen var det faktiskt en helt osvenska dam (hon var nog svensk, men betedde sig inte därefter. Det gjorde inte vi helle i och för sig) som hängde med och stämde i. Då blev det ännu roligare! När det sedan började drog öset igång på riktigt. I alla fall på vår bänk...hahaha. Vi jublade och hängde med och sjöng och klappade och gungade och bara hade det så trevligt man kan ha det en allsångskväll i juli.

Idag är stora städa och skriva tackkort dagen. Så det ska jag ägna mig åt nu. hejdå, ta hand om er! kan nog dröja ett tag tills jag skriver igen

Kommentarer
Postat av: Johanna

Haha, tack desamma du! Vi stack verkligen ut bland de anonyma svenskarna!! ;D Hare grymt!

2008-07-17 @ 18:58:52
URL: http://joyinlife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0