jag skriver faktiskt idag med :P fast om igår

Vaknade sent, åt frukost med Greg, skrev lite tackkort, cyklade till Elisabeth. Elisabet skulle hjälpa mig med min tunika som jag håller på att sy. Vill ha klar den innnan mirakel (som börjar idag). Vi skulle också göra ett musikdrama som ska spelas upp på någon av ungdomskvällarna under mirakel. Vi hade några riktigt bra idéer efter att vi spräckt den fantasilösa bubblan. Om vi bara kan genomföra dem på ett proffsigt sätt kan dramat bli riktigt starkt. Problemet är att vi inte kan genomföra idéerna på ett proffsigt sätt + vi måste ha med en massa skådespelare som vi inte vet om de har lust att vara med eller om de är duktiga på att spela teater. Men jag och Pellan ska försöka i alla fall. Det får bli som det blir.
Jag sitter faktiskt nu och lyssnar igenom instrumental musik för att känna efter om något passar. Snart ska jag cykla till Elisabeth. Vi måste få allt klart idag innan halv sex då vi ska va på arken för att träna lovsång. Ikväll måste vi presentera våra idéer och musiken och upplägget för dem vi vill ska vara med. Får se hur det går.
Iallafall, tillbaka till gårdagens händelser. Innan jag åkte hem från Pellan hann jag sy fast innertyget i tunikan vid axlarna. Med andra ord arbetade jag inte speciellt snabbt.
När jag åkte hem hade Greg (min morbror) lagat en god middag.
 Vi hade ytterst trevligt under måltiden. Greg är ju så himla skön! Han är här nu för att leta efter en lägenhet. Egentligen bor han i Borås men ska flytta till Upplands-Väsby i höst. Kommer bli kul att ha honom så nära! Efter middagen la sig mamma och sov medan jag skrev tackkort och greg sov/kollade på nyheter. Efter denna vilostund åt vi jordgubbar med glass och banan. Jättegott! Sen vart det ännu mer tackkort för min del. Greg och mamma forskade lite inför mammas kommande resa till USA. Det är tänkt att hon ska hitta sin pappa, så de letade fram lite addresser och sånt. Sen började jag och Greg, runt elva, kolla på första fimen i sagan om ringen triologin. Vi såg nästan klart hela. Så jag var i säng runt 2. När jag la mig kände jag mig illa till mods, vet inte varför. Kan bero på filmen eller att jag bara hade behov för att gråta. Det har man ibland utan anledning. Så jag grät mig till sömns. Men nu mår jag bra!

Kram kram kram, ska hoppa i duschen nu innnan jag drar iväg till Pells. Hare gött!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0