Bilder och julefrid

Sov lite för länge i morse. Men nu är jag iallafall vaken och i god gång med att städa. Men jag gör ett snabbisinlägg iallafall eftersom Guds ord är så viktigt. Sen har jag lust attvisa er hur fint jag gjort på min byrå:


Det är gamla bilder jag har satt in. Jag brukade krama sönder katter när jag avr liten:


Här är mina två söta kusiner för typ fem år sen:

Satte in en egen bild på sötis Jakob också 

Bestefar och jag för några år sen:

Mamma och jag i kornsjön:

Mamma och jag på semester 2002:

För tre år sedan såg jag ut såhär:

Hela syskonsskaran då vi uppträdde hos bestefar en julafton får flera år sen:





Det blir ju väldigt suddigt när man tar kort på kort i glasramar med en ganska dålig mobilkamera. Men man ser lite iallafall och jag tycker bilderna är väldigt mysiga. De väcker många minnen och jag är så glad att jag fått upp dem i ramar! Jag blir lycklig varje gång jag ser bort på byrån. Det var den lilla lyckan jag ville dela med mig av. Det finns ju faktiskt några i min familj som läser här så de tycker nog det är mysigt iallafall.

Jag vill ge ett bibelord idag också:
 "Gör er inga bekymmer för något utan låt Gud i allt få veta era önskningar genom åkallan och bön med tacksägelse. Då skall Guds frid som övergår allt förstånd, bevara era hjärtan och era tankar i Kristus Jesus. Filipperbrevet 4:6-7 Bibeln

Julefrid är något som jag tror att nästan alla längtar efter. Men vi bekymrar oss så mycket för den. "Vi måste ha julfrid, vi måste ha hundra kakor, fullast julbord och flest julklappar så att julefriden kommer" är ganska typiskt att man tänker. "Men hur ska vi klara detta, vi ar inga pengar, ingen tid, ingen ork". Ja, vi bekymmrar oss något förskräckligt mycket nu inför julen. Men vad säger Gud? Gör er inga bekymmer!! Slappana av. Låt Gud få veta alla era önskningar. Vi ska be till honom och tacka honom för allt vi har. Då kommer friden. Så underbar frid kommer! Jag behöver verkligen tillämpa det här mycket mer i mitt liv. De flesta svenskar tror jag behöver lära sig att tacka för det de har istället för att jaga efter mer i panik och stress. Det ger ingen frid! Man tappar friden genom dessa bekymmer! Så vi ska vara tacksamma denna julen. Det blir nog skönt.

God julefrid!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0