Matteusevangeliet 5:44

Idag var avslutningen hos Tina. Det var jättekul trots att det var en del krångel. Jag orkar faktiskt inte skriva mer detaljerat. Håller på att somna på tangentbordet. Varför berättar jag i nästa inlägg.

Charlotte sov här efter avslutningen hos Tina. Mysigt!

Tisdagens gobit är kort men god:

"Jag säger er: Älska era fiender och be för dem som förföljer er" Matteusevangeliet 5:44 Bibeln

Ett gott råd, en bra rekomendation från Jeus själv. Tänk om alla skulle älska sina fiender? Krig skulle inte existera. Det vore ju fantastiskt om man kunde be för dem som förföljer än. För dem som mobbar en. Be att de ska må bra, att de ska lära känna Jesus, att alla deras problem ska ordna sig. Istället för att förbanna dem man inte tycker om. Ja, det här är sjukt svårt. Jag gör det absolut inte! Men jag skulle gärna göra det och jag försöker att göra det. Sen påminner jag mig om att det inte är en känsla det där. man kanske inte känner att jag tycker jättemycket om den som sa att man var ful just då men man väljer att förlåta, tycka om och be för den. Det här strävar jag efter och jag tror det är något viktigt och befriande. Så, försök sträva efter det du också. Ju fler som gör det, ju färre krig och olyckliga människor.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0