Helg

Hade kul på God is alive i fredags, det var en av de bättre gångerna. Samuel var där, han är så trevlig! vi ska på filmkväll hos honom på lördag. Mamma Mia here we come!!

Igår var det Lördag. Charlotte sov här från fredagen så jag vaknade inte själv i alla fall. Men jag vaknade ändå med usch i magen. Kände mig inte alls glad. Men hur som helst, jag skulle hjälpa till på "Lördagskul". Ett barnmötet på bergvägen som hege dratt igång. Det var verkligen kul! Jag hoppade, dansade, teaterade, sjöng, lekte, skrattade och älskade barn! Mådde bara bra efter mötet, allt obehag var borta! Längar så oerhört mycket till nsäta gång.
  Alltså att tjäna Gud är verkligen något som gör mig glad. Glad djupt inne i själen. Jag kände mig som fisken i vattnet bland alla barn. Jag tror jag vill jobba med barn i framtiden också. Med sånna där kristna barnmöten. Yes!!!! Jag ska sjunga, dansa, spela teater, leka, spela gitarr och göra allt annat jag älskar med de små underbara sakerna. Tror det är Guds plan för mig. Jag vill sprida hans glädje till barnen och jag är som gladast när jag får göra de där kreativa grejerna jag nämnde.

Efter stojet gick jag hem till pappa och Greg som flyttade hit. Pappa åkte snart iväg på en intervju han skulle göra så jag oc greg satt själva kvar vi köksbordet. Vi började spela kort och göra egna spel. Känner ingen som har så mycket fantasi som min kära morbror!

När pappa kom hem igen lyfte vi in Gregs saker. Sen satte vi oss och hade lite mera myskväll.

Idag filmade jag i kyrkan men det gick jättedåligt. Rörde mig i bild, och lyssnade inte ordentligt, och skakade och blöblööö. Var trött och ofukuserad. Skärpning på mig!!!

Två glada clowner på Lördagskul Två glada clowner på "Lördagskul"
 Charlotte och jag lörsag morgon (nyvakna då alltså)
Greg!!!
 Jag var supertrött idag! Gick och la mig direkt efter kyrkan. men nu har jag gått upp igen som tur är
Me Outiside the kitchen
Avslutar med en underbar clown :D


Kommentarer
Postat av: Samuel E.

Härligt att du vill och gillar att jobba med barn.. :) Är själv utbildad till barn- och ungdomsledare. Syns på lördag! //sam

2008-12-07 @ 22:16:27
URL: http://www.samueleklund.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0