Vacker julkonsert och Guds kärlek

Gick upp tidigt imorse. Det var dags att filma i kyrkan. Så det gjorde jag. Långtråkigt som vanligt, men det är ändå najs å göra det. Man känner sig lite viktig :P Fast idag gick det inte så bra.

Efter kyrkan åkte jag direkt till Tina för att planera julavslutningen på "Jesus-gruppen" (Ja, jag vet, vi har fortfarande inte kommit på något bra namn...) Oj, vad jag längtar!! Det kommer bli super.

Klockan fem började Arkens julkonsert. Självklart var Elisabeth, Florian och jag där. Arkens julkonserter får man bara inte missa. När Sara P sjöng i slutet, alltså jag trodde jag skulle storkna! Jag darrade under hela sången. det var så ljuvligt vackdert. Usch, det blir inte rättvist om jag försöker beskriva det här. Men samma sak gällde i alla fall när Sara H sjöng kompad av fiol och piano. För att inte tala om piano och trumpet duetten! Svinget under "Joyful Joyful" måste upplevas för att förstås och hela lokalen skakade när Micke sjöng "Helga natt". Jag ser redan fram emot nästa konsert!

Efter konserten fikade vi med Samuel (Som också var med och sjöng i kören. Vill snarast höra honom sjunga själv!) Han åker till Finland nu över jul och nyår så det dröjer ett tag innan man ses igen. Synd :( Hoppas han får en god jul i alla fall!

Nu ska jag gå och dricka te med mina kära morbror Greg, men först:

"Men Gud bevisar sin kärlek till oss genom att Kristus dog i vårt ställe, medan vi ännu var syndare. När vi nu står som rättfärdiga genom hans blod, hur mycket säkrare skall vi då inte genom honom bli frälsta från vredesdomen."Romarbrevet 5:8-9

Jag säger bara en sak: WOW! Alltså Jesus Kristus dog för oss medan vi ännu var syndare. Han dog för Saddam Husain, han dog för Hitler, han dog för mig fast jag är så självisk, tänker så mycket dumt och är så sur ibland. Och genom hans död kan vi som är så syndiga få kontakt med Gud och bli renade från synden.
Jag har svårt att fatta Guds kärlek till oss männsikor alltså. Det finns inte många som offrar sitt liv för någon. Kanske finns det dem som dör för någon som är god och alltid varit ens vän. Men offrar någon sitt liv för en person som vänt en ryggen, gjort allt fel och skadat ens vänner? Knappast.
Men Jesus gjorde detta. Vi hade vänt Gud ryggen, levt som skithögar och trampat ner på de kristna men han ville ändå offra sitt eget liv för att få vara med oss. Av endast nåd har vi blivit frälsta, genom hans död och kommer därmed, inte på grund av något vi gjort, komma till himlen och slippa det straff vi förtjänar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0