Baka en Mamma Mia så ger jag dig dagens gobit!

Det är skolavsltuning snart. Min näst sista termin i grundskolan är snart avklarad. Hjälp, jag får lite sån där halvpanik när jag tänker på det. Grundskolan har varit mitt liv i nio år nu, plötlsligt ska man bara släppa det och gå vidare. Gymnasiet kommer nog bli grymt kul. Grymt bra. Jag längtar, men aohw, vet inte hur det kommer gå att lämna klassen och Källskolan för gott.
Vilket fall som helst, det jag egentligen skulle skriva angående skolavslutningen var att Florian och jag bakat inför den idag. 75 bullar. I början trodde vi att vi skulle baka 400 knäck också. men vi blev lite suspicious när vi upptäckte att vi skulle behöva 4 hela flaskor med ljussirap till det. Då ringde vi vår klassföreståndare och frågade. Vi skulle baka 200 knäck tillsammans, alla som var uppskrivna på knäck. Så Charlotte hade bakat för allihop. Lilla gumman :)
Vi bakade i alla fall 75 bullar. Var jätteglada att vi slapp baka knäck för bullbaket tog verkligen hela eftermiddagen. Vi är ju inte så rutinerade...
Runt halv åtta åkte vi till Brunna för att möta upp Samuel, Elisabeth, Anna-Sara och Jacob. Vi promenerade hem till Samuel för att kolla på Mamma Mia. Jag gillar fortfarande när de sjunger och dansar till "Dancing Quene och när Meryl Streep sjunger "The winner takes it all" på berget i solnedgången. Men, filmen är tråkig. Lite i alla fall. Tråkigare den här gången än när jag såg den på bio med Maria och Greg. Nu hade jag ju redan sett den en gång så jag visste vad som skulle hända och inga sånger var överraskande. Fast Meryl Streep är en sjukt bra skådespelerska, verkligen skitduktig. Och alla filmens statister är fantastiksa skådisar. De är typ de som gör filmen :D




"The winner takes it all" är verkligen en fin sång. Och Meryl Streep är superbra skådis! Jag tycker om den här scenen :)

Tänkte bjuda på dagens gobit idag också. Det får bli en från Psaltaren igen. Jag har typp fastnat där. Stå så mycket bra och uppbygande!

"Hör Herre! Jag höjer min röst och ropar, var mig nådig och svara mig. Mitt hjärta tänker på ditt ord 'Sök mitt ansikte!'  Ja, ditt ansikte, Herre, söker jag." Psalm 27: 7-8 Bibeln

Vi kan alltid ropa efter Herren, vi kan alltid be om att få se hans ansikte. Få vara i Ginosko med honom. Gud har sagt att vi ska söka hans ansikte. Så berätta för Gud att du söker hans ansikte. Att du söker att lära känna honom, på djupet. Han är så full av nåd och ja, vi kan komma till honom på grund av det Jesus gjorde på korset då han dog för våra synder så att vi kunde komma nära Gud, se Guds ansikte. Tack Jesus för den förmånen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0