Ginosko - livsviktigt!

Måste säga att veckan varit bra. Mest på grund av att jag lyssnade på Aaron Jaynes predikan om "Ginosko" i måndags. Ginosko är ett grekist ord, det ord Jesus använder i Matt 7:21-23 då han säger "depart from me, I never knew you" till några som desperat försöker få honom att fatta att de faktiskt profeterat, helat sjuka och drivit ut onda andar i hans namn. Jesus säger alltså "jag har aldrig erfarat ginosko med er".
Ginosko är ett greksikt ord för den djupaste intimitet två människor kan ha. Alltså när ma känner någon inifrån och ut. Guds vilja för oss männisor är att vi ska känna honom. Att vi ska erfara ginosko med honom. "But how do you do that practically? Worship is the greatest tool God has given us!" Så fort man lämnar Ginosko, då negativa-usch känslor kommer över en så tell God he's awsome. Säg God You're awsome utan att mena det. Säg det gång på gång och till slut inser du att Gud faktiskt är enorm. Hans nåd är faktisk ny var morgon och hans kärlek tar faktiskt aldrig slut. Han har faktiskt en plan för ditt liv.
Ginosko sätter igång en ström av levande vatten på din insida. Du kan leva inifrån och ut istället för utifrån och in.
Det var bara lite utdrag av predikan men alltså den är mer livsförvandlande än det jag nu skrivit. Absolut en rekomendation, "Arron Jayne 'att lära känna Gud'" sök på det på youth.se eller nåt!
Efter att ha hört denna fantastiska predikan igen efter Youth har längtan efter Gud tändst i mig igen.

Det var väl i princip det jag hade att säga. Jo, borde aknske nämna att Elisabeth, Florian och jag dansade i foaejn till Hagnäshallens gympasal i måndags. Det var väldigt kul! Grym musik och värsta dansgolvet. Tänk om de som var där inne och gympa hade kommit ut...Victoria=tomat! Men det var väldigt kul iallafall. Love to dance! När jag kommer till himlen och verkligen KAN dansa ska jag göra det hela tiden. Och jag ska spela instrument! Tänk att bara kunna spela helt underbart perfekt vackert. Det längtar jag så otroligt mycket till!!!

Nu är det nog läggdags. Kram och Godnatt!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0