Fixa, dona, städa, feja, mixa, trixa, lattja, heja

Jul, jul, strååålande juuul...

Julen är strååålande och nu är även mitt rum strååålande. Hela dagen har jag hållt på. Bit för bit, möbel för möbel. Gått igenom alla pappershögar, legat på knä och skrubbat alla fläckar, satt in massa foton i ramar, lagt på några juldukar och dammsugit varenda vrå och vartenda dammkorn. Livet känns så mycket renare nu!
Imorgon blir det till att hjälpa mamma med resten av lägenheten. Har ju råkoncentrerat mig på mitt rum idag. Vi ska fira jul på söndag så nu är slutspurten. och det känns väldigt mysigt.

Fick inspiration idag när jag städade till att helt fixa om på mit rum. Slänga ut mitt madsodontskrivbord. Det som bara är enda stor repa. Jag ska bränna upp mitt 47 år gamla nattduksbord som en gång stod i pappas barnkammare. Den där fula, bruna och vita saken med snea ben. Klistermärkena går inte att tvätta bort heller, de där jag tryckte på en konstig dag i min barndom.
Jag ska åka till IKEA och köpa nya möbler. Något jag sedan kan ta med mig när jag flyttar hemifrån. Värsta framtidssatsningen!
I tillägg till detta ska jag gå igenom hela min garderog, rensa ut allt som är för smått, för fult och för trasigt. Sedan ska jag granska alla sjuttioelva lådor från vilka jag ska slänga hälften av innehållet. Ingen nåd nu inte, grunkerna har bevarats alldeles för länge! Här ska bli ordning och reda, JAG ska ha kontrollen över mitt rum. Amen!Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0