Saturday 23/8

Lördag var en bra dag. Vaknade upp och gick ut med Lupus, the weird dog. Sen gick jag in och räknade matte. Det var skitsvårt verkligen. Dösvårt! Jag skrev en sång om hur svårt det var: Mel. Tango för två " Här är en matte ändå, ingen karl kan räkna matte som Victoria ändå. Hon känner att ingenting går, hon får närba sig med näbb och klor, nej ingenting går. Ta minus hit och delat dit, gånger fram och omkrets bak, det finns ingenting hon kan! Plus minus noll, x gånger y, tre minus fem, nej se på mej, jag klarar ingen, ingenting. Nu hörs det steg i en vrå, det är pappa där som kommer där, nu kommer han få, ja visst nu ska han väl få, få hjälpa mig med ekvation nu kommer det gå, OLÉ!" Ok, den är skitdålig men den blir lite kul om man kan melodin.
Efter min egna matte/musik lektion lagade jag mat åt min far och mig. panerad makrill, gräddfil och potatis. Mmmm Mmm mm JÄTTEGOTT!(för att citera Efraim). Sen var det dags att ta sig upp mot Brunna, Elisabeth och jag skulle vara barnvakter åt Per och Toves söta söta söta barn. Teodor, 7 år, Jakob, 5 år och Matilda5 år. Florian och jag brukar barnvakta dom men den här gången kunde inte Florian vara med eftersom han brutit armen. Så barnen fick lära känna Elisabeth. Vi hade så kul! Vi tittade på Tintin, spelade basket, lekte kurragömma, spleade tennis och kastade fresbee medan matilda var kinesikt kommenatator. HAHA de är ju så sköna! Undebara! När vi sedan till slut fått de i säng runt nio ( de skulle vart i säng kl 8) kollade vi på en skitbra film, actionfilm, "The Bourne IDENTITY". Sen kom Per och Tove hem and it was time for us to go home and sleep. Goodnight!

tack å ajö knäckebrö'

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0