Monday 25/8 (två månader kvar tills jag äntligen blir lika gammal som mina kompisar, 15 år!)

Vaknade själv, duschade, lagade gröt, åt gröt, fixade mig och gick till skolan. Kom dit typ tio minuter INNAN vi började. Höhö, jag brukar komma ungefär tre minuter efter vi börjat. Men idag hade jag ingen att prata med vid frukostbordet efteroms pappa var och hämtade mamma på Arlanda. Så jag kom hemifrån tidigt. Skoldagen var bra, vi hade ett långt mattepass där jag hann jobba jättemycket och det var kul för det flöt på. Sen var jag ju med om något som troligtvis blir den här terminens pinsammaste upplevelse. Jag satt utanför fönstret till vårt klassrum på en bänk tillsammans med lite kompisar. Ekhammar hade rast så massa fjortisar var i närheten. Jag satt där med mina trånga byxor och småpratade och hade det allmänt skönt då jag plötsligt höde Tina bakom mig gallskrika så att det hördes över hela Ekhammars skolgård och säkert några kilometer till: "VICTORIA, MAN SER DIN RUMPA!"Jag flög upp från bänken, drog upp byxorna så gott det gick och drög ner tröjan långt över knäna samtidigt som jag kände en oerhörd lust att sakta strypa min föredetta vän Tina... ok då, kanske inte döda henne men i alla fall slå henne lite :) vad som inte gjorde situationen bättre var att Florian mellan sina skrattattacker ville göra det klart för mig hur knallröd jag var i ansiktet. Och sen när jag kom tillbaka in i klassrummet satt Tina, Natta och Emil där och vred sig av skratt, haha, ja visst kan man ha kul. Men du kommer få igen Tina, vänta bara!!

Men i alla fall, after school. Jag åkte hem till Florian och vi gick till coop där jag köpte sound of music och west side story för endast 89:-. Sedan delade Florian och jag på ett paket polly för endast 21:-. Sedan gick vi ut och satte oss på ett berg vid gångvägen till coop och käkade polly. Vi hade god utsikt över alla som kom och gick på vägen och de hade god utsikt över oss. Den första som kom är ingen annan än Torbjörn Holst Larsen som jag aldrig pratat med, bara sett och hört predika. Men gissa vad han säger när vi säger hej? "Hej, det ser mysigt ut" med lite sån där käck ton som om han trodde att Florian och jag typ var tillsammans och satt på nån slags romantiskt date med tända ljus och polly. HAHA vilket skämt! Jag stör mig när folk tror att Florian och jag är ihop, bara för att vi umgås hela tiden, men vadå vi är bra kompisar! Jag hade lika gärna kunnat sitta med Charlotte där på berget å käkat polly. Jaja, vi frågade i alla fall om Torbjörn ville ha en polly men serdu nä det ville han inte. Så Florian och jag fick fler. Flera andra som kom förbi frågade vi om de ville ha polly men tydligen har inte dagens gångare upptäckt skönheten i pollys smak. Nästan ingen ville ha. Men då, just när vi trodde att hoppet var ute och att vi skulle bli tvungna att äta alla pollysarna själv kommer Anna-Maria! Wohho! Vi kastade ner säkert sju stycken pollysar till henne och hon blev jätteglad! Det var trevligt. Sen åt vi resten själv. Vi lekte lite med dom också, gjorde former och figurer och lite sånt. Och skrattade så vi nästan ramlade ner. Men sånt få man väl räkna med när man är med Florian...

När jag sedan kom hem väntade jag en timme, sen kom mamma hem! Jag såg henens söta ansikte igen, för första gången på två veckor! Å gulle mamma, jag tycker så mycket om henne! Men nu har hon gått och lagt sig, hon är ju helt slut efter jobb i Norge i två veckor. Godnatt mamma!

Nu ska jag också gå och sova, snaaart. Ska bara lägga upp lite bilder på bilddagboken först: victoralia.bilddagboken.se

Ajöss!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0