I do belive in faires, I do, I do!

Today, good day! I början av dagen trodde jag att det skulle bli en slö och tråkig dag. Men jag bestämde mig ändå för att försöka vara glad. Så jag följde med mamma ner till bergvägens 40 års jubileum. Wooho! Ett dötråkigt bildspel visades om bergvägens historia och sedan bjöds det på korv till musik från det otroligt hippa bandet "Gubbröra". Tja, sångaren såg ut som en alkis, mer behöver jag väl inte säga. Mamma och jag gick tillbaka ganska snabbt. Väl hemma började vi städa, det blir nämligen fest här imorgon. Mamma och Greg fyller hundra år! Alltså mamma fyller 53 och Greg (min morbror) fyller 47.  53+47=100... Vilket fall som helst Florian kom hit efter en stunds städning och vi började göra ett spel. Japp, spelaplanen gjorde vi iallafall, sen får vi se hur det blir med resten. Men vi blev trötta på det till slut. Så vi började spelade in musikvideos till Abba låtar. Så himla kul!! Det kan hända att de kommer upp på facebook någon gång. Vi får se. Efter allt mimande och dansande var det dags för mat. Välbehövligt. Sen skyndade vi oss till Jakobsberg. Vi kollade in Florians mammas nya lokal. Tjusig! Sen köpte jag en present till mamma, rosa örhängen. Hon kommer bli så söt! Fast det är hon redan. Vi kollade på skinnjackor också. Jag vill verkligen ha en någon gång! Men det är nog blott en dröm. Sen kollade vi böcker och jag fick en sån läslust! Jag ska börja läsa lite mer, kommer hjälpa mig inför svenska nationella också. Till sist beslutade vi att åka hem. Jag åkte hem till mig och gjorde kort, ett till Greg och ett till mamma. Sen gick jag ner till Ica för att köpa godis och möta upp Florian. Billigt godis köptes och avnjöts sedan till en väldigt bra film som Florian hade med. Ok, det låter väldigt barnsligt men det var Peter Pan, den senaste otäcknade. Alltså jag trodde verkligen inet att den skulle vara bra men det var en filmupplevelse! Och slutet var så sorgligt att jag faktiskt blev alldeles blöt i ögonen.
Florian skulle hem igen så jag följde honom ner till bussen. Florian klarar alltid av att skrämma upp mig. Han började plötsligt springa i backen som om någon vore bakom oss. Jag fick panik! Men så började han garva så jag gjorde likadant och kissade därmed nästan på mig. Inte bara för att jag skrattade, jag var rädd också. Vi fortsatte gå iallafall. Det kändes ganska lungt ett tag men så går vi förbi lite skog, Florian tittar bakåt och skriker högt och ser jätterädd ut. Jag skriker ännu högre och ser ännu jätteräddare ut. Jag börjar springa med gråten i halsen men Florian bara skrattar. HAHA! det var ju kul. ja, det var en läskig upplevelse. men Florian bad om förlåtelse sen i alla fall. och sen pratade han lugnande me dmig i telfon efter att han gått på busssen och jag själv skulle gå den mörka vägen hem. Det gick bra. Jag sitter ju här och skriver nu i alla fall. Jag längtar efter att sova också. Men det dröjer nog innan man får krypa ner i täcket. Ska vänta tills mamma kommer hem. Men jag säger godnatt till er i alla fall (inte för att nån läser min blogg men OM nån skulle). Goodnight and thank you for a happy saturday filled with living fairies!

Kommentarer
Postat av: Florian

du verkar ha haft en bra dag.om du ibörgan av dan trodde att det skulle bli en slö dag så var det ett bra beslut att vara glad för du värkade riktigt glad och det gjorde mig glad! och du var bra på att vara glad! du får ge igen nån vacker dag och skrämma mig tillbaka.

2008-08-31 @ 14:10:59
Postat av: Isac

Hehe :D

Florian verkar vara väldigt bra på att skrämma dig :P

För mig går dagarna ganska bra, även om de är sega, jag tänker bara på allt bra som kan hända :)

2008-09-12 @ 16:47:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0