Friday 22/8

Fredag var en bra dag. Om man inte räknar med  SO-lektionerna. matten va rolig, det flyter på för mig med procent. Men usch SO lektionerna. Det var jobbigt, ointressant och bara tråkigt. Men vi slutade i alla fall efter lunch. Jag hade lite lust att ha slöjd men när den nu inte blev av gjorde det ingenting. Florian, Charlotte och jag gick hem till mig efter att ha avnjutit skolans lunch. Väl hemma hos mig gick vi ut med min inneboendes hund, Lupus. Den hunden är konstig. Vi gick ut med den i alla fall och sedan skulle Florian åka till Ilända och fira sin farfar som fyllde 74 år. Jaja, Charlotte och jag gick ändå upp till mig och gjorde chokladpudding som vi sedan åt tillsammans med glass på min balkong. Man måste ju fira lite att det är helg, även om man bara gått i skolan ett par dagar. När minsta lilla kladd av chokladpudding var uppslickad gick vi ut och satte oss i ett äppelträd. Vi åt var sitt äpple, sen gick vi ut i skogen och pluggade engelska glosor och franska glosor. Sen var det tyvärr dags för lilla Charlotte att resa hemåt på sin lyxiga moped som jag blir grön av. Själv gick jag upp i min ensamhet och försökte plugga lite SO eftersom jag knappt gjort någonting på lektionen. Det var lite mer intressant än i skolan. Efter en halvtimmes slitande med grundlagar och regeringsformler var det dags att ta ut hunden igen. Efter en kort promenad slängde jag i mig lite mackor och stack iväg till ungdomsgården med Josef och Hilda. Den var helt öde och tom när vi kom fram. Så vi spelade lite pingis. Efter ett tag kom Erik och Emma. De började spela schack så Hilda och jag gjorde likadant. När vi spelat ett tag kom Elisabeth. Vi spelade Kaaos, det var helt sjukt. Vi gjorde massa extraregler och tog typ bort alla riktiga regler så det blev helt stört. Flum. Skitkul. Jonas, Anders och Fredrik satt i ett hörn längre bort och det verkade verkligen som de tyckte vi var störda. Men det får dom väl tycka då :)  När vi hade tröttna på att galna oss lekte vi fotleken. Alltså man ska nudda den brevid ens fot å då ska den flytta den foten och nudda nästas fot och så fortsätter det så. Till slut kommer man i helt sjuka ställningar och alla typ ramlar. Det är jättekul! Först var det bara Josef, Hilda Elisabeth och jag som körde men sedan kom Eric, Louise, Albin, malin och Viktoria. Till och med Anders var med en gång och han verkade tycka det var skittoligt. Det var trevligt. Vi blebv trötta på det till slut och körde den där leken när man ska slå varnadras händer i stället. Jag fick blåmärken för att Elisabeth och Josef är så starka. Hoppas de fick blåmärken av mig. Till slut kom Emma och sa att det stängde. Så vi gick ut men ingen hade lust att gå hem. Vi började hoppa studsmatta istället. Det är verkligen kul att hoppa om man är så många som fyra. Och jag är expert på att ta Josefs studsar. Så jag flög väldigt högt. Vi var på studsmattan i typ en och en halv timme och bara flummade. Och slog varandra, haha. Fattar ni vilken smärta det är om en stark person som Josef hoppar upp i luften på en studsmatta, lyfter handen och sedan landar med handflatan rakt på ens lår? SMASH! AJ!! Men jag fick göra likadant på honom så att han ojade sig av smärta i flera minuter.  MOHAHAHA! Men när vi var klara med detta torterande cyklade vi hem. Hem för att sova.

Japp, ajö

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0