A new start and a new king of Narnia

Jo, idag började skolan. Och det gör mig ingenting, det var faktiskt riktigt trevligt. Det känns som det kommer bli ett bra år. Jag tycker om nya starter. Och jag tycker om Charlotte och Florian. Efter skolan åkte vi in till stan och kollade på Prins Caspian, king of Narnia. Det var kul. Mest för att Florian sa så många roliga kommenatarer under filmen. Självmant hade inte filmen så mycket att erbjuda. Ettan är bättre och jag hade högre förväntningar på denna film. Men vi hade väldigt roligt i alla fall. Efter filmen gick vi lite till Kungsträdgården där en konstig gubbe typ hade danskurs. SåCharlotte och jag lärde oss foxtrott. Men jag hade väldiga problem och trampade henne på tårna nästan hela tiden. Stackare, nu sitter hon säkert hemma och gråtar över sina blå, söndertrampade tår. Vilken on människa jag är.
Vilket falla som helst, när vi blivit trötta på att svänga runt där med den konstiga gubben hoppade vi på närmsta spårvagn. Gick sedan av ungefär vid Djurgårn där vi satte oss på en brygga , åt några mackor och pratade om det kommande året. Om hur bra nian kommer bli. Efter en stund gick vi hem. Vi gick helt från Djurgårn till centralen. På perrongen mötte vi Markus, vår gamla lärare. Vi tyckte synd om honom, han hade nämligen tänkt gå på bio ensam. När han berättade det kände jag attjag var glad att jag ahde vänner. Vi pratade lite med honom på vägen hem och jag tyckte väldigt synd om honom. Stackars alla ensamma människor!

Nu är jag hemma och ser fram emot att gå till skolan imorgon. Ska gå och lägga mig nu så att dagen imorgon blir bra. Godnattkramar!!! Förresten, jag ska säga till Pekka att jag inte är kär i honom längre. Undrar om han blir ledsen eller inte bryr sig...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0